Laatste twee weken gaan in - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthieu, Jacqueline, Marc & Michelle Korver - Heemskerk - WaarBenJij.nu Laatste twee weken gaan in - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matthieu, Jacqueline, Marc & Michelle Korver - Heemskerk - WaarBenJij.nu

Laatste twee weken gaan in

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Matthieu, Jacqueline, Marc & Michelle

23 December 2007 | Australië, Sydney

Tja dat wordt een lang verhaal want na Melbourne hebben we er heel wat kilometers erop zitten ..... ik zal maar bij het begin beginnen .... Na The Great Ocean Road gedaan hebben gingen we met de auto op weg naar Halls Gap, dat ligt in de staat Victoria, daar zijn we zeer cultureel geweest en hebben we eindelijk onze eerste in het wild levende kangaroe gezien en wel van heel dichtbij want deze kangaroe had een death wish :-) het beest sprong toen wij er aan kwamen tuffen de weg op om over te steken. Goed Halls Gap achterlatend gingen we richting Tanunda in de staat South Australia, die rit viel even tegen want het was erg lang rijden om in de Barossa Valley te komen. Daar hebben we toen we naar Adelaide reden een park bezocht met het grootste houten "hobbel"paard ter wereld en loslopende kangaroe's die je ook mocht voeren. Adelaide ja niet veel van gezien want we zijn na het inleveren van de auto richting Glenelg gegaan dat is een toeristisch plaatsje aan het strand om lekker te badderen helaas was het onwijs koud er stond te veel wind. Kangaroo Island die hebben we ook nog aangedaan ondanks de bosbranden maar dat was aan de andere kant en de brand was reeds onder controle. En ja hoor eindelijk na een kangaroe ook een koala kunnen aanschouwen en nee dit keer geen kamikaze beest ...... hangt gewoon in een boom en slaapt heel lang en veel .... toen vanuit Adelaide met de vliegtuig naar Alice Spring HEET dat het daar is :-D dat viel niet mee maar met een literfles water en een zwembad bij het hotel was het uit te houden ;-) we werden na een nachtje slapen in de desert palm resort om zes! uur opgehaald voor de drie daagse safari nou dat hebben we geweten dat valt niet mee hoor slapen in een tent terwijl het binnen nog heter is dan buiten! We hebben wel heel veel moois gezien onder ander Uluru en de Korvers hebben een rondvlucht gehad met de helicopter. Na drie dagen afzien en veels te vroeg op staan werden we weer bij desert palm resort afgeleverd. Het eerste wat we deden was een duik te nemen wat was dat lekker bijna net zo lekker als ........ Na Alice Springs hup hup het vliegtuig in richting Cairns jeetje dat is een andere soort warmte maar veel aangenamer dan de woestijn. We hebben gisteren heerlijk geshopt voordat we vandaag met de auto richting Mission Beach gingen. Onderweg nog even gestopt bij een waterval waar de kinderen heerlijk hebben gezwommen. Hopelijk heb ik nu voldoende geschreven want ja of de laptop het volhoud ;-)Morgen gaan we verder met onze rit richting Brisbane. We verblijven morgen in Airlie Beach en eerste kerstdag dobberen wij op een zeilboot bij de Whitsunday Islands ... ik weet het :-D

• 23 December 2007 - 18:21

Rienepien:

Jullie kindjes zien er ontspannen uit, zijn ze wel lief???
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, zeg. Lekker nog twee weken vóór jullie. Nog veel plezier op de zeilboot eerste kerstdag!
    Wij zijn thuis bij de kerstboom en zingen kerstliedjes, haha.
    Toedeloetje lieverds!

• 26 December 2007 - 06:38

Daan:

hele fijne dagen nog en geniet er van mis je dikke kus love you

daan

• 28 December 2007 - 18:36

Karin:

hey schatjes:)
    jee wat gaat het snel nog 1 week en dan zitten jullie weer in het koude kikkerlandje .
    jullie huis staat er nog hoor fiets er iedere dag langs en jac de roddels babbellen we wel bij als je weer thuis ben xxx

Verslag uit: Australië, Sydney

Matthieu, Jacqueline, Marc & Michelle

our second honeymoon with children